Podzial reklamy ze wzgledu na funkcje

Wszystek spośród nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z dowolnego miejsca; albo wtedy w kwestie billboardów, plakatów, albo też reklam telewizyjnych i radiowych. Informacje mogą otrzymać wiele form, jednak stanowią pewną funkcję: powinny przekonać nas do zaangażowania się danym produktem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam jednak muszą wspominać o czymś niezmiernie istotnym. Mężczyznom nie można niczego rozkazać, ale można ich zmanipulować, by (nawet czasem nie do celu świadomie) wykonali czynności, których od nich czekamy. I tu przechodzimy do polskiego tematu, czy do hipnotycznego języka wpływu, którym jest perswazja. Ludziom, jacy nie są związani prosto z marketingiem, wielkie są podziały informacji ze powodu na media, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu istnieje też jakieś niezmiernie ważny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, czyli ze powodu na podstawę. Tak wtedy możemy posiadać reklamy szeptane, informacyjne, lecz też reklamy typu francuskiego lub nawet polskiego.

novitus nanoNovitus NANO E - kasa fiskalna Polkas Kraków

Czym dzielą się wprowadzone przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najłatwiejsza do określenia – istnieje wtedy po prostu przekaz, iż jesteśmy dodatek do zaoferowania dla mężczyznę. Reklama francuska przecież będzie używała sprzedać nam konkretny produkt przedstawiając go w postępowanie żartobliwy. Z zmian reklama typu polskiego będzie nawiązywała do konkretnych kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń albo same zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najlepsza jest informacja typu szeptanego. By ją zaprezentować, użyję dobrego przykładu. Wyobraźmy sobie, że stanowimy w sklepie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym zdaniem, dodaje się w własnym kursu także od razu zaczyna wychwalać produkt, nie uważając na własne protesty, że tak naprawdę ciągle się nie zdecydowaliśmy lub same „tylko oglądamy”. Ten model sprzedaży sprawia, że czujemy się przytłoczeni, śledzeni, wynosimy od razu ochotę rozwiązań ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, i kiedy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną mówić do nowego sprzedawcy, że niedawno kupili dla swojego partnera koszulę w współczesnym biznesie, zaczną wychwalać produkt. Spowoduje to, że my, przypadkowi słuchacze, zainteresujemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie kupimy tę jedną koszulę, zapłacimy za nią oraz zadowoleni wyjdziemy, nie będąc do kraju świadomości, że teraz zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym stanowi perswazja. Lub jest do zjawisko dobre? Dla odbiorców umieszczało się, że nie, w celu nikt nie wymaga być traktowanym. Tylko dla sprzedawców jak wysoce. Spójrzmy prawdzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z jakiej branży, spośród tegoż się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do kraju się sprawdza.